تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

اخبار جدید درباره پرداخت وام ازدواج


 

 



سخنگوی دولت خبر داد که پرداخت وام‌ ازدواج پس از تعطیلات عید فطر از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز صبح در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز خبر بسیار خوبی را اعلام خواهم کرد، اظهار داشت: پیش خبری در چند هفته گذشته در ارتباط با پرداخت های وام ازدواج منتشر شده بود که در این زمینه نیز با توجه به تاکیدات رئیس جمهور برای رفع مشکل پرداخت وام ازدواج، تصمیمات خوبی در جلسه امروز هیات دولت اتخاذ شد.

وی افزود: حدود یک‌میلیون نفر از جوانان به دلیل مشکلات نظام بانکی در نوبت دریافت وام ازدواج بودند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه از چند هفته گذشته با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مقرر شد این مشکل برای جوانان رفع شود، تصریح کرد: با توجه به همکاری انجام شده قرار است بعد از تعطیلات عید بزرگ فطر پرداخت وام های ازدواج صورت گیرد.

نوبخت خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل جلسات مختلفی میان مسئولان نظام بانکی برگزار شد و همکاران بنده در دولت با تعامل حداکثری به دستگاه های زیر نظر خود اعلام کردند که موانع پرداخت وام‌های ازدواج را برداشته تا بتوانیم در آینده ای نزدیک و حدود 7-8 روز آینده پرداخت وام های ازدواج را انجام دهیم.

وی همچنین در ادامه در خصوص تفاوت مساحت ایران در آمارهای سازمان جغرافیایی و مرکز آمار ایران گفت: این اختلاف در مبانی محاسباتی است که آیا فقط خشکی‌ها را در نظر بگیرند یا قسمتی از حریم آبی را هم به عنوان خاک در آمارشان در نظر داشته باشند.

نوبخت همچنین در خصوص ادعای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: مگر می شود 4.1 میلیارد از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم و 6 وزیرمان استیضاح نشوند.

سخنگوی دولت گفت: در این خصوص با نادران (نماینده تهران در مجلس) صحبت می کنم تا متوجه شویم بر اساس چه محاسباتی این برداشت صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص منابع پرداخت وام ازدواج بیان کرد: منابع پرداخت وام ازدواج سپرده های قرض‌الحسنه است.

نوبخت همچنین در خصوص دیدار دولت با مقام معظم رهبری در چند روز گذشته گفت: در آن دیدار رهبر انقلاب بر روی بحث فرهنگ تاکیداتی داشتند و بر این موضوع تاکید کردند که بحث فرهنگ تنها موضوع دولت نیست بلکه موضوع نظام است و دستگاه های مربوطه دولت نیز قطعا این موضوع را دنبال خواهند کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مسائل ارزشی و هنجاری نظام برای دولت مهم است و آن را دنبال خواهد کرد و دولت در مورد ارزش های اسلامی بسیار حساس است.

وی همچنین در مورد طرح فعالیت احزاب که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: روال کار رسیدگی در مجلس این است که در مورد هر یک از موادها و تبصره ها دولت نیز باید اظهارنظر کند و در هر یک از مواد که عقیده داشته باشیم مغایر با حقوق شهروندی است، قطعا مخالفت خواهیم کرد.

نوبخت همچنین در خصوص سفر فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور به وین گفت: با توجه به مباحثی که در مذاکرات هسته ای مطرح می شود لازم است که تیم مذاکره کننده از مرکز استطلاع کند؛ چراکه وزرای خارجه 6 کشور مقابل نیز برای این هماهنگی با دولتشان به کشورشان بازگشتند بنابراین آقای فریدون نیز به وین سفر کردند.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص قیمت خودرو و اینکه دولت در این زمینه چه اقدامی انجام می دهد، تصریح کرد: شورای رقابت دولتی نیست و استقلال نظر دارد. ما نیز مراتب مخالفت خود را به آنان اعلام کرده ایم و شنیده شده است که آنان نیز می خواهند در قیمت خودرو تجدیدنظر کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد