تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

جملات ناب و زیبا درباره بزرگترین اشتباه ، لیاقت و زندگی


بزرگترین اشتباهی که می توانیم انجام دهیم این است ،
به آدمها طولانی تر از آنچه که لیاقتش را دارند ،
اجازه دهیم در زندگی مان بمانند .

ژوزه ساراماگو

جملات ناب و زیبا درباره آدم شریف و انسان رذل


خودت را به یک آدم شریف تبدیل کن  ، در این صورت می توانی ،
 مطمئن باشی که یک آدم رذل در جهان کمتر خواهد شد .
 توماس کارلایل

جملات ناب و زیبا درباره عصبانیت ، نفرت ، تلافی و بهترین راه


اگر زمانی در دلت نسبت به کسی احساس ،
عصبانیت و نفرت کردی و خواستی تلافی کنی ،
یکی از بهترین راه های تلافی کردن این است ،
که سعی کنی مثل او نباشی .
  مارکوس اورلیوس

جملات ناب و زیبا درباره اختراع ، خدمات و نیاز مردم از ادیسون


هرگز اختراعی را بدون در نظر گرفتن خدماتی که برای دیگران ارائه می‌دهد ،،
کامل نکردم ،،
 ابتدا نیازهای دنیا را شناسایی کردم ، سپس به اختراع ادامه دادم.

توماس ادیسون

جملات ناب و زیبا درباره هدف ، شادمانی ، خشنودی و سودمندی


اگر برای رسیدن به شادمانی و خشنودی تلاش نکنید ،،
 نه برای دیگران سودمند هستید ،،
 و نه آن انرژی و نیروی آفریننده را برای رسیدن به هدف خود پیدا خواهید کرد.
استیو چندلر

جملات ناب و زیبا درباره بهشت ، زاهد ، دوزخ و دل تیره


عمر زاهد همه طى شد
  به تمناى بهشت

او ندانست که در
  ترک تمناست بهشت

این چه حرفیست که در
  عالم بالاست بهشت

هر کجا وقت خوش افتاد
  همانجاست بهشت

دوزخ از تیرگی بخت درون من و توست
دل اگر تیره نباشد  همه دنیاست بهشت

صائب تبریزی

جملات ناب و زیبا درباره سکوت و مادر فریاد ها



من سکوت خویش را گم کرده ام
لاجرم در این هیاهو گم شدم
من که خود افسانه می پرداختم
عاقبت افسانه مردم شدم
ای سکوت ای مادر فریادها
ساز جانم از تو پر آوازه بود
تا در آغوش تو راهی داشتم
چون شراب کهنه شعرم تازه بود
در پناهت برگ و بار من شکفت
تو مرا بردی به شهر یادها
من ندیدم خوشتر از جادوی تو
ای سکوت ای مادر فریادها
گم شدم در این هیاهو گم شدم
تو کجایی تا بگیری داد من
گر سکوت خویش را میداشتم
زندگی پر بود از فریاد من

فریدون مشیری

جملات ناب و زیبا درباره رفتن و ماندن از سعدی


رفتیم اگر ملول شدی از نشست ما
فرمای خدمتی که برآید ز دست ما
برخاستیم و نقش تو در نفس ما چنانک
هر جا که هست بی تو نباشد نشست ما
با چون خودی درافکن اگر پنجه می‌کنی
ما خود شکسته‌ایم چه باشد شکست ما
شکر خدای بود که آن بت وفا نکرد
باشد که توبه‌ای بکند بت پرست ما
سعدی

جملات ناب و زیبا درباره احساس و اشتباه کردن انسان ها


اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده ، این بدان معنی است
 که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است .

آلبرت اینیشتن

جملات ناب و زیبا درباره ترس ، فکر کردن، بزرگ شدن و آدم ها


وقتی کوچک بودم ،،،
فکر می کردم آدمها چقدر بزرگند و ترس برم می داشت  ،،،
بزرگ که شدم دیدم بعضی آدما چقــــــدر کوچکند ،،،
و بیشتر ترسیدم .
آلفرد هیچکاک

حملات ناب و زیبا درباره پاییز از فروغ فرخزاد


ﮐﺎﺵ ﭼﻮﻥ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺑﻮﺩﻡ
ﮐﺎﺵ ﭼﻮﻥ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻭﻣﻼﻝ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺑﻮﺩﻡ .
ﺑﺮﮔﻬﺎﯼ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﯾﻢ , ﯾﮑﺎﯾﮏ ﺯﺭﺩ ﻣﯽ ﺷﺪ
ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﯾﺪﮔﺎﻧﻢ ﺳﺮﺩ ﻣﯽ ﺷﺪ
ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺳﯿﻨﻪ ﺍﻡ ﭘﺮ ﺩﺭﺩ ﻣﯽ ﺷﺪ
ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺗﻮﻓﺎﻥ ﺍﻧﺪﻭﻫﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﻢ ﭼﻨﮓ ﻣﯽ ﺯﺩ
ﺍﺷﮏ ﻫﺎﯾﻢ ﻫﻤﭽﻮ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﻣﻨﻢ ﺭﺍ ﺭﻧﮓ ﻣﯽ ﺯﺩ .
ﻭﻩ  ﭼﻪ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻮﺩ , ﺍﮔﺮ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺑﻮﺩﻡ
ﻭﺣﺸﯽ ﻭ ﭘﺮ ﺷﻮﺭ ﻭﺭﻧﮓ ﺁﻣﯿﺰ ﺑﻮﺩﻡ
ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﻣﻦ ﻣﯿﺨﻮﺍﻧﺪ  ، ﺷﻌﺮﯼ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ
ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﻗﻠﺐ ﻋﺎﺷﻖ ﺷﻌﻠﻪ ﻣﯽ ﺯﺩ
ﺩﺭ ﺷﺮﺍﺭ ﺁﺗﺶ ﺩﺭﺩﯼ ﻧﻬﺎﻧﯽ
ﻧﻐﻤﻪ ﯼ ﻣﻦ
ﻫﻤﭽﻮ ﺁﻭﺍﺭﯼ ﻧﺴﯿﻢ ﭘﺮ ﺷﮑﺴﺘﻪ
ﻋﻄﺮ ﻏﻢ ﻣﯽ ﺭﯾﺨﺖ ﺑﺮ ﺩﻟﻬﺎﯼ ﺧﺴﺘﻪ
ﭘﯿﺶ ﺭﻭﯾﻢ
ﭼﻬﺮﻩ ﺗﻠﺦ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ ﺟﻮﺍﻧﯽ
ﭘﺸﺖ ﺳﺮ
ﺁﺷﻮﺏ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﻋﺸﻘﯽ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ
ﺳﯿﻨﻪ ﺍﻡ
ﻣﻨﺰﻟﮕﻪ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﻭ ﺩﺭﺩ ﻭﺑﺪ ﮔﻤﺎﻧﯽ
ﮐﺎﺵ ﭼﻮﻥ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺑﻮﺩﻡ
ﻓﺮﻭﻍ ﻓﺮﺧﺰﺍﺩ

جملات ناب و زیبا درباره گذشته ، حال و آینده


گذشته ، می گذرد
حال ، طماع است ،
آینده ، هجوم می آورد  ،
بهتر است بگویمت  ،
بر گذشته چیره شو ،
حال را داوری کن ،
و
آینده را بیآغاز .

مارگوت بیکل

جملات ناب و زیبا درباره صدا ، تار ، ساز ، ساقی و مست


ساقیا ! امشب صدایت با صدایم ساز نیست
یا که من بسیار مستم یا که سازت ساز نیست
ساقیا ! امشب مخالف می نوازد تار تو
یا که من مست و خرابم یا که تارت تار نیست .
وحشی بافقی