تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

دیابت به روش سلول درمانی ، درمان می شود.


 

 

درمان دیابت به روش سلول درمانی توسط محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و بررسی مدل‌های حیوانی با موفقیت انجام شد.
سید احمد آل یاسین عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعلام کرد ، درمان دیابت روی مدل حیوانات آزمایشگاهی انجام شد که در این روش تکنیکهای جدید و با تخریب پانکراس توانستیم افزایش قند خون را به حد نرمال برسانیم.

وی در ادامه دیابت را یکی از بیماری‌‌های شایع عصر حاضر برشمرد و اذعان داشت:سبک زندگی ناصحیح، کم تحرکی، تغذیه ناسالم و... از علل زمینه ساز بیماری دیابت نوع دوم است.

این متخصص ژنتیک پزشکی افزود:دیابت نوع اول ارثی و به سیستم ایمنی مربوط است و خوشبختانه روش ابداع شده می تواند به درمان دیابت نوع اول و دوم بینجامد.

وی با اشاره به روند روبه افزایش بیماری دیابت در کشورمان گفت: خوشبختانه گامهای اصلی درمان بیماری توسط محققان کشور برداشته شده و با حمایت نهادهایی نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، ستاد سلولهای بنیادی و .... می‌توان شاهد کاهش هزینه‌های درمان و ارتقاء نظام سلامت کشور بود.

وی ضمن اشاره به ابداع روش درمان دیابت به دستاورد روش درمان سرطان که بدون هیچ‌گونه عوارضی می‌باشد نیز اشاره کرد و حمایت از نهادهای متولی را عامل تقویت انگیزه محققان داخل کشور برشمرد.

منبع خبر : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد