تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

اندازه گیری اعتماد به نفس در مغز انسان


 

 

بر اساس نتایج حاصل از مطالعه دانشمندان آزمایشگاه CSHL در نیویورک روی موش‌ها، اعتماد‌ به نفس و نه فقط احساسات و عواطف می‌تواند فعالیتی قابل‌اندازه‌گیری در مغز باشد.


http://media.isna.ir/content/1411480703256_20.jpg/2


 تیم علمی به رهبری «ادم کپکس» شیوه‌ای را برای بررسی تصمیم‌گیری موش‌ها طراحی کردند. در این مطالعه، به این سوژه‌ها بویی ارائه و به آن‌ها آموزش داده شد که این بو را به یکی از دو در موجود در محیط مرتبط کنند.

زمانی که آن‌ها در درست را انتخاب می‌کردند، پاداش می‌گرفتند. این بخش برای حیوانات آسان بود و انتخاب‌های آن‌ها تقریبا همیشه درست از آب در می‌آمد.

پس از آن، کپکس و محققان حاضر ترکیبی از دو بو را به موش‌ها ارائه کردند و یکی از بوها تا درصد کمی بر دیگری غالب بود. حیوانات هم‌اکنون باید دری را انتخاب می‌کردند که نمایانگر بوی غالب باشد تا بتوانند پاداش‌ خود را دریافت کنند. در این جا انتخاب آن‌ها نشانگر بهترین حدسشان بود.

محققان در این آزمایش دریافتند اعتماد به نفس را می‌توان با به چالش‌کشیدن موش‌هایی اندازه‌گیری کرد که انتظار پاداشی پنهان‌شده در پشت یک در را می‌کشند. مدت زمانی که این حیوانات منتظر پاداش می‌ماندند، به عنوان معیاری برای اعتماد به نفس‌ آن‌ها در تصمیم‌گیری اولیه‌شان عمل می‌کرد.

دانشمندان دریافتند گاهی اوقات موش‌ها تا 15 ثانیه منتظر بودند که برای آن‌ها زمان طولانی به شمار می‌آید.

به گفته کپکس، مدت زمانی که موش‌ها در انتظار پاداش می‌ماندند، پیش‌بینی‌کننده تصمیمات صحیح ‌آن‌ها و معیاری عینی برای رهگیری حس اعتمادشان است.

تیم علمی این فرضیه را مطرح کرد که ناحیه‌ای خاص از مغز باید اعتماد به نفس را اندازه‌گیری کند.


منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد