تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

گزارش امروز بورس و فرابورس 9 دی 1393 سه شنبه


 

 

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.10.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 142 واحد افت به رقم 51103 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 219 واحد کاهش عدد 135642 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 169 واحد افت به رقم 69254 واحد رسید.

همچنین در این روز "کچاد" با 26 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وصندوق" با 37 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 12 واحد افت به رقم 782 واحد رسید.

در این شرایط امروز "سبحان" با 0.14 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 5 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 1013 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1023 میلیارد ریال رسید.

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس باز هم به مدار 68 هزار واحدی نزدیک تر شد بطوریکه افت بیش از 169 واحدی شاخص کل، این نماگر را به رقم 69 هزار و 254 واحد رساند.

در معاملات امروز تنها سه گروه اوراق تسهیلات مسکن، لیزینگی ها و دارویی ها جامه سبز بر تن کردند به گونه ای که در مابقی گروه های فعال بورس روند نزولی و افت قیمت سهام شرکت ها قابل رویت بود.

بر این اساس امروز گروه دارویی در حالی با رشد قیمت اغلب شرکت های فعال خود مواجه شد که به نظر می رسد این گروه گزارشات قابل قبولی را به بازار ارایه خواهد کرد و حتی به گفته برخی از اهالی تالار احتمال تعدیل مثبت سود در برخی از شرکت های این گروه نیز وجود دارد.

همچنین معاملات این گروه نیز امروز در حدی قابل قبول بود که نشان از ورود نقدینگی به دارویی ها داشت.

گروه ساختمانی نیز امروز را با جامه ای سرخ به پایان برد تا برخی شایعات و گمانه زنی های مربوط به این گروه در خصوص آغاز روند صعودی بزرگان این صنعت بورسی بنابه برخی دلایل فاندامنتالی در همان حد شایعه بماند و رنگ حقیقت حداقل در شرایط فعلی به خود نگیرد.

لیزینگی ها نیز امروز را با حجم معاملات قابل قبولی سپری کردند و توانستند رشد قیمت را به ثبت برسانند اما این روند تا پایان معاملات دوام نیاورد و صف های خرید تشکیل شده در این گروه همگی واگذار شدند.

در گروه بانکی فعلاً سهام دو بانک صادرات و تجارت سردمدار قیمت های زیر رقم اسمی هستند بطوریکه صادرات در مدار 70 تومانی و تجارت در مدار 90 تومانی خود را آماده می کنند تا در صورت تداوم روند فعلی به یک مدار پایین تر سقوط کنند. متأسفانه مجدداً این گروه با دورنمای مبهم وتاریک مواجه شدند.

"سمگا": پس از یک دوره کوتاه مدت صعود، مجدداً امروز وارد روندی نزولی شد. اهالی تالار برخی شایعاتی را پیرامون این شرکت بیان می کنند که در صورت تحقق می تواند تأثیر قابل توجهی بر سود شرکت داشته باشد لذا فعلاً در حال پیگیری صحت و سقم این شایعات هستیم تا در صورت تأیید رسمی به اطلاع اهالی تالار برسانیم.

از سویی دیگر با خبر شدیم در جلسه امروز وزرای اقتصاد و رییس سازمان بورس با معاون اول رییس جمهور تصمیم گیری شد تا کمیته ثبات در بازار سرمایه تشکیل شود. حال این کمیته تا چه زمانی و با چه ساز و کاری تشکیل خواهد شد هنوز کاملاً مشخص نیست فقط امیدواریم نوش داروی بعد از مرگ سهراب نباشد.

چون حرف تازه ای نیست سخن کوتاه می کنیم و استراحت فکری و آرامش اعصاب را برای سهامداران به جهت آماده شدن برای معاملات فردا توصیه می کنیم.


منبع : بورس نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد