تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

گزارش امروز بورس 17 دی 1393 چهارشنبه - بازار فرابورس ایران


 

 

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.10.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 246 واحد افت به رقم 49618 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 2255 واحد کاهش عدد 129379 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 568 واحد افت به رقم 66902 واحد رسید.

همچنین در این روز "وبصادر" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 219 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افت به رقم 756 واحد رسید.

به نقل از بورس نیوز ، در این شرایط امروز "مارون" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "زاگرس" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 1368 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 808 میلیارد ریال رسید.

دست شما درد نکنه؛ اعتراض اهالی تالار، صحبت کارشناسان بازار سرمایه و اخبار و گزارش های اصحاب رسانه هیچ کدام به چشم نیامد و نتوانست مثمرثمر باشد. بطوریکه امروز هم شاخص کل بورس با افت بیش از 568 واحدی وارد مدار 66 هزار واحدی شد.

اما خدارو شکر اگر رشدی در کار نیست، ولی ظاهراً روندهای نزولی پرقدرت و سریعی در بازار سرمایه داریم. نکته قابل توجه بازار امروز که از افت شاخص و مدار جدید هم جالب تر بود، اقدام مسئولین در جهت بازگشت روند صعودی به شاخص بود که البته ناکام ماند؛ ولی باید مسئولین توجه داشته باشند، شاخصی که یک روز در میان یک مدار به عقب بر می گردد، با معامله بلوکی دو سهم قابل بازگشت نیست.


بدین ترتیب مسئولین محترم باید در جریان باشند که اقدام امروز آنها یعنی انجام معامله بلوکی در نماد "وبصادر" و "وبملت" همانند بلند کردن یک وزنه سنگین از روی زمین با نخ پنبه ای است. حال آنکه این اقدام نشان می دهد که هنوز مسئولین بازار سرمایه به عمق فاجعه ای که در بورس در حال رخ دادن است، واقف نیستند.

چون شاخصی که از ابتدای سال تا امروز بیش از 12 هزار واحد افت را تجربه کرده، با این اقدامات کوچک و ناچیز اتفاقی برایش نخواهد افتاد. از این رو بایستی به صراحت گفت، مسئولین عزیز اگر قرار است اینطوری حمایت کنید، لطفاً به حمایت ادامه ندهید زیرا این شاخص از نفس افتاده و این سهامدار نفس بریده دیگر تاب و تحمل بر خواستن ندارند.



منبع : بورس نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد