تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

تیمورلو

تیمورلو یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد.

گزارش و اخبار بورس 13 بهمن 1393 دوشنبه - بازار فرابورس


 

 

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.11.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 4 واحد افزایش به رقم 48288 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 49 واحد افزایش عدد 128958 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 11 واحد رشد به رقم 65555 واحد رسید.

همچنین در این روز "رمپنا" با 21 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وصندوق" با 30 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افت به رقم 735 واحد رسید.

به نقل از بورس نیوز ، در این شرایط امروز "زاگرس" با 0.4 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 2106 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 598 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری توانست با رشدی 11 واحدی بکار خود پایان دهد تا همچنان مدار 65 هزار واحدی را حفظ نماید.

حجم و ارزش معاملات در روز جاری نسبت به روزهای گذشته بهتر بود که البته همراه اول با معامله بلوکی 45 میلیارد تومانی خود بیشترین ارزش معاملات در روز جاری را به خود اختصاص داد اما در مجموع طی روز جاری ارزش معاملات بورس 210 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس 59 میلیارد تومان بود.

امروز در گروه خودرویی بورس روند اغلب سهام شرکت های تولیدکننده مطلوب بود و حجم معاملات نیز قابل قبول بود اما نکته مهم حضور حقیقی ها در سمت فروش و ایستادگی حقوقی ها در سمت خرید سامانه معاملات بود.

اما در گروه ساختمانی شاهد حرکت صعودی اما بی سر و صدای برخی از نمادهای فعال این گروه طی چند روز گذشته بودیم. اهالی تالار معتقدند پی بر ای اغلب نمادهای ساختمانی بسیار وسوسه برانگیز بوده و برای جلب نظر سرمایه گذاران به جهت خرید آنها جذاب می باشد. فعلاً صف خرید در نمادهای دارای پی بر ای کمتر از 5 مشهود بوده و احتمال تداوم کوتاه مدت این روند در شرایط فعلی وجود دارد.

در گروه لیزینگی ها به نظر می رسد رشد سود پیش بینی شده "ولبهمن" مجدداً سبب روشن شدن موتور این گروه شده. اهالی تالار نسبت به وضعیت سال آتی این گروه خوشبین بوده و معتقدند لیزینگی ها در صورت رسیدن به یک توافق سیاسی در بحث هسته ای می توانند با توجه به تحولاتی که در دو وضعیت خودرویی و بانکی ایجاد می شود، روند جدیدی از سودآوری را آغاز نمایند.

از سویی دیگر بانکی ها امروز را آرام و بی حرکت به پایان بردند البته حجم معاملاتشان نیز چندان قابل توجه نبود، شاید این گروه تا قبل از آغاز دور جدید مذاکرات تیم مذاکره کننده کشورمان با 1+5 همین روند را در پیش گیرند.

در گروه کانی های غیر فلزی روند حرکتی تمام نمادها به جز "کرازی" و "کپشیر" نزولی بود، دو نماد مذکور جزء پر ابهام ترین نمادهای این گروه می باشند که هیچ دلیل موجهی برای روند صعودی خود ندارند حداقل صورت های مالی 9 ماهه هر دو شرکت گویای این موضوع است. البته "کپشیر" در آخرین گزارش اعلامی خود به سازمان اعلام کرده بود که فعالیت های فعلی شرکت هیچ نشانی از احتمال افزایش سودآوری ندارد. ظاهراً سهامداران عمده شرکت موافق رشد مبهم در بازار نزولی می باشند هرچند که "کرازی" به علت نبود سهامدار حقوقی و تعیین کننده، چنین روندی را هم می طلبد فقط نکته مهم عکس العمل خنثی متولیان و مسئولین بازار سرمایه در قبال اتفاق شکل گرفته در روند این شرکت می باشد. به هر حال در شرایطی که سهام با پی بر ای 4 بازار را نمی خزند روند صعودی "کرازی" با پی بر ای 26 باید ناگفته های پنهانی داشته باشد.

سیمانی های بورس هنوز در ابهام و موارد تحمیل شده به آنها در حال دست و پا زدن می باشند و باید مسئولین امر هرچه سریع تر تکلیف بحث توقف تولید کلینکر و قطعی گاز آنها را مشخص کنند.

اما پتروشیمی های بورس را شاید بتوان گروه در حال آماده باش بورس نامید. پی بر ای اغلب آنها قابل قبول و مشکل نرخ خوراک و صادراتشان نیز حل شده است فقط می ماند یک خبر خوب و امیدوار کننده از کلیت بازار سرماهی که شوک اولیه برای آغاز حرکت را به این گروه وارد کند. فعلاً نااطمینانی و عدم اعتماد عامل اصلی دوری سرمایه گذاران از این گروه می باشد.

در پایان نکته ای که در خصوص بازار سرمایه می توان گفت آن است که کل بازار سرمایه در حالت آماده باش می باشد، شاید بهمن بورس همان ماهی شد که همه انتظارش را می کشند.


منبع : بورس نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد